Encetem la categoria de Videojocs, amb un article sobre Pico-8, una “Fantasy console”. La cosa va d’una consola 8-bits, però no només de jugues, sino que pots crear i compartir en una comunitat de veritable nostàlgics i bojos pel món del videojoc.
Què és Pico-8?
PICO-8 és una “Fantasy console” per crear, compartir i jugar a petits jocs i altres programes informàtics. Sembla una consola normal, però funciona a Windows / Mac / Linux. Quan la poseu en marxa, la màquina us saluda amb una línia d’ordres, un conjunt d’eines de creació de cartutxos i un navegador de cartutxos en línia anomenat SPLORE.
Què és una Fantasy Console?
Una “Fantasy console” és com una consola normal, però sense els inconvenients del maquinari real. PICO-8 té tot el que fa a una consola: especificacions de la màquina i format de visualització, eines de desenvolupament, cultura de disseny, plataforma de distribució, comunitat i jugadors. És semblant a un emulador de jocs retro, però per a una màquina que mai va existir. Les especificacions i l’ecosistema de PICO-8 estan dissenyats des de zero per produir alguna cosa que tingui la seva pròpia identitat i se senti real. En lloc de cartutxos físics, els programes fets per a PICO-8 es distribueixen en imatges .png que semblen cartutxos, amb etiquetes i una capacitat fixa de dades de 32k.
Els inicis amb Pico-8
Us deixo un petit vídeo de 30 minuts on expliquen com desenvolupar per a la consola Pico-8
És gratuït?
No. A dia d’acui (2021-11-18) té un cost de 14.99 dòlars. Es pot comprar al web oficial del projecte. A més, si teniu temps, doneu una volta per la resta de projectes que també tenen, com Voxatron…
Opinió
Pels rarets com jo, és un dels projectes que deixarem emmagatzemats a “Altres adreces d’interès” al nostre Chrome, per si algun dia se’m gira el cap i m’animo. Crear jocs de 8-bits em porta a la meva joventut: el meu Amstrad CPC 6128, la programació en Assembler, Basic o Turbo C…
Ara bé, tampoc necessito començar un projecte nou que se que no acabaré.
Més informació