Habilitar webGL al navegador Chrome és fàcil i permet que puguem utilitzar la targeta gràfica al nostre navegador. Permet que puguem treballar amb aplicacions web que vulguin mostrar imatge 3D, com per exemple jocs.
Per poder-ho fer, s’ha de seguir els següents quatre passos.
Activar WegbGL a Chrome
Primer, i com s’hauria de fer sempre, hauríem de tenir per qüestions de seguretat el nostre Chrome actualitzat sempre a l’última versió. En principi, l’opció de WebGL hauria de venir activada.
Si no ho tenim habilitat, els passos a seguir són:
- Posar a la barra de direcció: about:flags
- Prémer Ctrl-F o Cmd-F i cercar webgl 2.0
- Trobar WebGL 2.0 Prototype i prémer
- Reiniciar Chrome
Ja hauries de tenir el WebGL habilitat al Chrome. Ara s’ha de comprovar.
Comprovar WebGL a Chrome
Per saber si ho tenim activat, podem visitar els següent enllaços i si es mostren les imatges o projectes, és que ho tenim en marxa.
No tinc la opció de WebGL 2.0
No tot està perdut, a l’opció 3 havíem de cercar WebGL i activar-la. I si no tenim aquesta opció? Llavors haurem de cercar les dues opcions següents i activar-les:
- “Override software rendering list” posar-la a Enable
- “WebGL Draft Extensions” posar-la a Enable
Esperem que ja no tingueu problemes per habilitar webGL al vostre navegador Chrome. Si t’ha agradat, pots visitar la resta d’articles de programació web en català.