Preguntar-se si la situació del català a YouTube és dolenta, jo crec que ja respon la pregunta. És el que diem pregunta retòrica.

A què ve aquesta pregunta? Au, una altra pregunta. Doncs al següent vídeo, on l’Enric Botella es fa aquesta reflexió al 2020. Mireu aquest excel·lent vídeo i després seguim…

Alguns punts que tracten i que obren el debat (recordem que el vídeo és del 2020):

  • La majoria de canals, son de grans audiovisuals com TV3
  • No hi ha youtubers de referència en català
  • A YouTube no els interessa promocionar coses que no arriben a molta gent. Es mouen per volum i no valora altres factors
  • En castellà hi ha més varietat i més continguts. La majoria de catalans, som bilingües.
  • En català, no arribaràs a tenir una massa de seguidors suficients, perquè YouTube et promocioni.
  • Un jove que comença com youtuber, ho fa en castellà per l’objectiu de tenir més èxit.
  • Pots fer un canal en català, sempre que renunciïs a l’èxit

Al 2022 ?

Sembla que poc a poc, es van sumant més canals, i sobretot streamers a Twitch. I encara que anem sumant oferta, la sensació és que la demanada, encara és fluixa.

Qualitat? Molts dels youtubers més famosos, són catalans. Però l’èxit, i que s’entengui com a èxit tenir milions de seguidors, el tenen amb canals i emissions en castellà.

Encara no es pot guanyar molts seguidors i/o diners, amb canals en català. Hi ha excepcions. Segur. Però no deixen se ser, excepcions.

Aquí neix VaDeBits.cat

Doncs si, renunciem a l’èxit. Si, tinc un blog amb milers de visites en castellà. Un canal amb milers de visionats, en castellà. Però arriba el moment que s’ha de fer alguna cosa.

En el nostre cas, posem en marxa un blog i un canal suïcida. Sabem que “invertim/dilapidem” molt del nostre temps, només a canvi de poques visites i poques visualitzacions perquè ho fem amb continguts molt específics, tecnologia, i en un idioma que ho està passant malament a Internet, el català.

VaDeBits.cat és una marca cridada a la derrota. Hi ha alguna cosa més catalana que això?

Què opineu, val la pena “perdre” temps en crear continguts en català?


Més informació