Descobrim Sameboy, un emulador per a diferents versions de la Game Boy: Game Boy (DMG), Game Boy Pocket i Light (MGB), Game Boy Color (CGB) i GBC-Mode Game Boy Advance (AGB).
SameBoy
En aquest article ens centrem en SameBoy, que s’encarrega d’emular la consola Game Boy a la majoria de les seves versions.
SameBoy és un emulador de Game Boy, Game Boy Color i Super Game Boy fàcil d’usar, potent i de codi obert per a plataformes macOS, Windows i Linux. SameBoy és extremadament precís i inclou una àmplia gamma de potents funcions de depuració i funcions orientades a l’usuari, cosa que el fa ideal tant per a jugadors ocasionals com per a desenvolupadors. Per descomptat, el SameBoy també té totes les característiques que un esperaria d’un emulador: des de desar estats fins a filtres d’escala.
En resum, a diferència d’altres, està pensat també per als que desenvolupadors que es vulguin ficar a programar, i afegeix múltiples funcionalitats.
La web Oficial del projecte:
Algunes característiques
Alguna de les característiques tècniques són:
- Admet emulació de Game Boy (DMG) i Game Boy Color (CGB)
- Permet triar el model que voleu emular independentment de la ROM
- Àudio d’alta qualitat de 96 KHz
- Suport d’estalvi de bateria
- Desa estats
- Inclou ROM d’arrencada DMG i CGB de codi obert:
- Suport complet per a (i documentació de) totes les paletes específiques del joc a la ROM d’arrencada CGB, per a una emulació precisa dels jocs de Game Boy en un Game Boy Color
- Admet la selecció manual de paletes amb combinacions de tecles, amb 4 noves paletes addicionals (A+B+adreça)
- Admet la selecció de paleta en un joc CGB, cosa que l’obliga a executar-se en mode DMG ‘amb paleta’, si la ROM ho permet.
- Compatibilitat amb jocs amb un logotip que no sigui de Nintendo a la capçalera
- Sense animació llarga a l’arrencada DMG
- Depurador avançat basat en text amb avaluador d’expressions, desassemblador, punts d’interrupció condicionals, punts d’observació condicionals, seguiment invers i altres funcions
- Precisió extremadament alta
- Emula els registres PCM_12 i PCM_34
- Emulació de rellotge en temps real
- Suport de pantalla Retina/High DPI, cosa que permet una gamma més àmplia de factors d’escala
- Fusió de fotogrames opcional (requereix OpenGL 3.2 o posterior)
- Diversos algorismes d’escala (inclosos algorismes exclusius com OmniScale i Anti-aliased Scale2x; requereix OpenGL 3.2 o posterior o Metall)
Game Boy Emulator development
El més fàcil seria posar un vídeo del Sameboy en acció. El podeu cercar a YouTube sense problemes. El vídeo que us deixo és un sobre el desenvolupament d’emuladors, en aquest cas de Game Boy.
Emulador GameBoy
Hi ha molts emuladors per a la GameBoy. Multiplataformes que pots utilitzar a Linux, Windows o Mac, però el Sameboy es mereix una oportunitat pel seu seguiment i característiques que té.
Sameboy és un emulador de Gameboy que et pot permetre tenir tot agrupat. És una manera de tenir-ho tot plegat. Tot el que sigui Gameboy, un sol emulador.
Ara com ara, ho van actualitzant de forma contínua.
Més informació